CITAT (Reserv @ 24-04-2005, 20:27)
Ni kan bolla den här frågan fram och tillbaka till sidan 44 om ingen vill förstå den andra.
CITAT
Väl mött i någon annan tråd där vi kanske kan hejda oss i tid!

Är det bara
jag som uppskattar en uppfriskande
diskussion??
För min del för den mig framåt

.
Jag upptäcker ...
1. Jag är tydligen lite för snabb att utgå från mina egna tankar och erfarenheter - och missar då
kärnan i
det här inlägget.
Jag har fått säga vad jag tycker. Visst. Men om det som börjades skrivas om, vet jag inte särskilt mycket.
2. Jag har fått tänka om en smula, (i min ensamhet) vad gäller både det ena och det andra. Alltså, litegrann på flera plan.
Sånt älskar jag

.
Dithän kommer man ju inte, utan att "stötas och blötas" med andra människor!
Min utgångspunkt i denna tråden, är INTE utifrån Skatmor, Reserv, Ewa L, Felix matte skriver (och fler ändå) utan utifrån
andra människor jag mött, som varit mycket okunniga men ansett sig kunnigare än utbildade läkare, och pratat vitt och brett om vad man
ska använda för naturpreparat - utan att ens vara medvetna om att människan har njurar och lever t.ex.
På nätet har jag funnit självutnämnda "häxor" som
mycket oseriöst odlar och säljer
mycket tvivelaktiga preparat. *ryser vid tanken*
Men det var ju inte vad
ni skrev om - bara
jag ... utan att ens vara tydlig om att jag bytt fokus.
Sulawesii:
CITAT
själv litar jag inte till 100 % på läkemedelsföretag
Nä, det gör inte jag heller!!!
Ändå behöver deras affärsidé vara att göra mer nytta än skada, om de inte ska vara självsanerande och värdelösa som företag.
Och de kan inte "i hemlighet och osynlighet" lura godtrogna människor.
Felix matte! Remifemin har jag aldrig hört talas om, så jag har lite svårt att uttala mig.
Men östrogen
är östrogen, den kemiska sammansättningen är in i minsta detalj lika, för annars
är det inte östrogen, då har det blivit ett annat ämne!
Så därför förstår jag inte varför samma ämne är farligt i ett sammanhang med ofarligt i ett annat?
Antingen är innehållet i remifemin mycket
lägre än i de "vanliga" östrogenmedicinerna - vilket ofta är fallet med naturpreparaten, och det kan vara en fördel många gånger.
Eller så finns det något
annat växtextrakt kvar från växten som används, som
motverkar östrogenets negativa effekter.
Det är vad jag kan tänka mig, men jag vet ju inte.
Till sist - om ingen envisades med att använda naturpreparat istället för konventionell medicin, så hade de ju många av naturläkemedlen aldrig blivit godkända...
Och naturläkemedlen ÄR JU en alternativ behandlingsform som BEHÖVS

.
Så det är väl ändå för väl, att det finns "tjuriga människor" (åt
alla håll och kanter!!!)

från amaira, som nog är klar med ämnet nu

.