CITAT (Annki @ 29-03-2003, 22:44)
AJ! Jag har ont i fötterna!! Varför är mässgolv så järnspikars hårda att gå på?? Har varit på mässan i tre timmar. Kom hem fattigare men avsevärt rikare i själen.
Precis så skulle jag också kunna beskriva mitt mässbesök i fredags fast jag gick i tre-och-enhalvtimme. Där gick jag med fröpåse som jag klistrat dit en hemritad Odla.nu:s logga i grönt och hoppades att jag skulle hitta en like men icke då! Kände mej ungefär som en vandrande reklampelare för Odla.nu!
Det blev många tittar på alla Sällskap; pelargon-, klematis-, fuchsia-, orchide- m.fl.
Hittade min sons sambo (som också är forumist) och vi lyssnade till Lars-Åke Gustavssons föredrag om moderna buskrosor. Jättesvårt att höra vad han sa pga alla andra ljud från mässan. Hann också höra på trädgårdsjournalisten Kerstin Engstrand prata om mördarsniglar. Ett bra tips noterade jag: ta en mjölktetra (obs skölj
inte ur den!) klipp av på mitten och gräv ner i jorden - sniglarna
älskar den sura lukten och kryper över kanten och plumsar i den goda, sura mjölkresten. Sen kommer den ju naturligtvis inte upp igen.
Jag missade tyvärr Hannu Sarenströms "Trädgårdsmagi"
Kryssade runt lite, hälsade på Cilla i Trädmakarna och Ingrid på Västkusten och andra forumister i Allt om Trädgårds monter, där jag investerade i Ulla Hasselmarks Fröbok. Har letat efter den i bokhandeln utan att hitta den.
Nästa inköp (impuls!!) blev en rotäkta vit kinesisk trädpion!
Där borde jag ha gått hem!
Kunde heller inte motstå en vit/grön spetsbladig Hosta. Stöööön! Den var bara
föör snygg! "The night before Christmas". Skall jag ha i "Min Vita Pallkrageplantering!" tillsammans med bl.a.ett vitt löjtnantshjärta som jag köpt tidigare.
Så en vända in hos Rara Växter som hade nya, fräcka fröer och då blev det två nya solrosor: Moulin Rouge - nästan svart och Lemon Gammon - en mycket fräck gul/grön variant! Och en vit fjädervallmo Swansdown.
Det fanns hemskheter också: Näckrosor i Latex!!!! Och lösa gröna blad till d:o!
Så dags var mina fötter två nummer större än skorna och sen skulle jag
gå hem. Normalt är det en 25-minuters promenad men nu tog det nästan det dubbla.
Sammantaget - en mycket lyckad dag!
(Oj det här blev mycket!)