Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> om spam..., ...och min epostadress i kontrollpanelen
          amaira
          Inlägg 25-04-2005, 08:19
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 6 105
          Medlem nr: 3 398

Jag får varje dag mer och mer skräp-spam till min epost mad.gif

Skulle gärna strypa varje avsändare för sig, men väljer att radera utan att öppna.

Säkerligen raderar jag ett och annat "icke-spam" också av bara farten...

Sonen sa såhär:

"Det finns särskilda program som letar reda på epostadresser. Om du har din epostadress ute på nätet någonstans, till exempel i kontrollpanelen i ett forum, så kommer dessa program förr eller senare att finna det, och sedan blir du mer och mer utsatt för spamen.

Programmen letar efter @-tecknet, så för att komma undan dem kan man skriva "at" eller "snabel-a" eller något annat som människor förstår men inte programen."

Nu gick det inte att ta bort @-tecknet i min kontrollpanel här på Odla (som är det enda forumet som har min adress, tror jag) då blev det icke giltig adress.

Så jag ändrade det såhär istället:

tabortfelurdetta:amaira@logotypesfel.se

Lista ut det den som kan ... huh.gif men det ska väl i alla fall skicka en hel del spam till någon som inte finns - HAHA mad.gif .

...har ingen aning om ifall det hjälper nåt elelr har någon betydelse...

--------------------
          Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Keya
          Inlägg 25-04-2005, 20:01
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 271
          Medlem nr: 4 198

min hotmailadress har på sistone blivit bombarderad med spam. Om jag inte tömmer skräppostmappen varje dag så blir kontot överfyllt.Förut belastade inte skräpposten kontot ., så då spelade det inte så stor roll att man fick skräpmejl. Detta förstås för att man ska öppna ett större konto som kostar pengar. Har också en e- mejladress på rixmail.se , där har jag aldrig fått någon skräppost. funderar på att bara använda den såsmåningom

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 01:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon