Mitt intryck av mässan är blandat. Men två saker som slog mig var att det fanns en himla massa fröer och lökar/knölar! MEN det var ingen struktur på det hela, jag hade gärna sett färre ”småmontrar” och fler större och på så vis hade man också frigjort mer yta att röra sig fritt på, istället fick man trängas som sillar.
Kartan man hade var inte mkt till hjälp, det tog längre tid att läsa sig till vart man skulle än att springa på det själv.
Sen saknade jag fler blomsterarrangemang, vi hade ju ”balkongerna” och det stora schabraket i mitten, vilket iof var kul att se, men sen var det inget mer (har jag missat något?)
1 provsmaksställe hittade jag och det var burkar med marmelad och gelé, Havtorn, Kråkbär, Stenbär, var några av sorterna. Kul!
Orchidémontern i östra gaveln tycker jag var väl utrustad och hade många fina sorter. Efter mkt letande hittade jag en monter som sålde lerkrukor, men det var inte lätt att hitta. Den låg i den södra delen av hallen. Idag söndag var det också halva priset på dom.
--------------------
Zon II
|