Jag började med krukor om cirka 10 liter till alla mina växter. Du kommer att se på dem om de inte trivs med det. Till min kaprifol har jag nu en kruka som är på uppskattningsvis 20 liter, den är 36 centimeter i diameter. Klematisarna har vars en egen kruka på cirka 32 centimeter, rosens kruka är lika stor. Ingen av mina växter kommer att få större krukor nu för det har jag inte plats med... Kaprifolen har knappt plats till jord i sin kruka eftersom rötterna är så stora men så länge den blommar och är fin tänker jag ha kvar den. Annars åker den ut på kolonin så köper jag en ny till balkongen

.
Jag lägger in en bild på mina krukor i mitt album så kan du se. Blommorna på kaprifolkrukan är INTE planterade i krukan utan står där bara i väntan på plantering i blomlåda. Däremot brukar jag ställa en större kruka ovanpå kaprifolkrukan, på så sätt avdunstar vattnet i den inte lika snabbt och det ser dessutom fint ut. Den mindre krukan är det klematis i, jag köpte den på Bauhaus förra året. Den är den största krukan i ett set om tre.
Mellan de två krukorna på bilden brukar jag ställa en 10-litershink som jag har slingerkrasse eller luktärter i. Alla tre växterna kommer sedan att slingra tillsammans på min spalje

.
Ett tips: eftersom hinkar ser så trista ut virar jag en sönderklippt bastmatta runt dem och fäster med natursnöre. Det blir faktiskt riktigt fint, jag ska försöka lägga upp bild i albumet under våren.