Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vad tyckte ni om "Nordiska Trädgårdar"
          Christer C
          Inlägg 30-03-2003, 20:20
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 78
          Medlem nr: 241

Jag var på mässan i fredag och tyckte det var ganska bra. Vi hade barnvagn med och det var lite trångt på eftermiddagen. Som vanligt så kommer man naturligtvis inte hem tomhänt, köpte bl.a. en underbar Hellebourus Micha "Pink Beauty", några lökar, ett planteringsbord från Willab och ett par otroligt fula men justa trädgårdsskor.

Julrosen fick jag idag, med hjälp av spade och spett ner i en rabatt. Var det dumt? Skulle den ha fått vara kvar i krukan tills vidare?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          cina
          Inlägg 31-03-2003, 14:10
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 19
          Medlem nr: 636

Tja, jag var nog också lite besviken. Hade nog förväntat mig en hel del plantor och kanske mer inspiration och idéer. Fast det är klart det finns ju inte så mycket plantor än. Borde nog ha förstått det. Men är man på en mässa för fösta gången och inte har haft trädgård mer än några år så... Nina du pratar om kuddar med sedum. Dessa missade jag. Kan du berätta mer. Jag har massor av sedum. Den första fröpåsen jag överhuvudtaget köpte var sedum och det blev massor. De har ju förökat sig ordentligt under tre år. Så nu är det sedum i krukor, rabatter, mellan stenar och de blir bara fler och fler. Fattar inte att de kan växa så mycket. Av en ynka liten fröpåse.Vore kul med någon ny idé. Alla flätade pilgrejer var ju också kul. Visst slank det ner en del i mina påsar också. Ni kunniga trädgårdsmänniskor här tycker väl att det är riktigt basic men vad i hela friden gör man nu med "de jordiga knölarna". Vit Astillbe ska det bli och såpnejlika. Kom hem och tittade i kassen, fortfarande tjäle ute. Ska man bara låta dem ligga eller plantera inomhus eller.... Ingrig , trädgårdsmässa på Liseberg? Närdå? Mycket närmare för mig än Stockholm. Ytterligare en fundering. Det fanns ju massor av pelargonier på mässan. Och massor hemma i mitt storarum. Läste i höstas att de kunde övervintras, så de åkte ner i källaren och fick sig en slurk vatten till jul. Plockade fram den för någon månad sedan, stoppade i ny jord och klippte ned dem ordentligt. Vips så kom det nya blad och en mängd blommor. Ska man klippa mer nu eller kommer de att blomma snällt hela våren och sommaren. Många funderingar har man........

Cina

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 15:51

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon