Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> obrunnen hästskit i pallkragar
          asator
          Inlägg 16-04-2005, 15:02
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 22
          Medlem nr: 2 812

Hej!

Min granne kom med stora traktorskopan när jag höll på och blandade vår kompostjord med färsk hästskit i pallkragarna. Jag hade tänkt ha det i botten men han kom och fyllde nästan hela pallkragarna ( Jag hade hållt på i två timmar och då var bara botten täckt. Han fyllde dem på 10 minuter). Mina stora pallkragar - 5 stycken 2,1 X 1 meter - har nu färsk dynga blandat med halm nästan upp till kanten. Jag har fyllt på med vanlig jord de sista 15 cm. Tror ni att det går att plantera i detta eller måste jag vänta till nästa år? Förhoppningsvis så sjunker det 5-10 cm till som jag kan fylla på med vanlig jord. Det är två pallkragar på höjden samt en där det är två enkla och en ovanpå dem.
          I år har jag tänkt ha mest sommarblommor men även tänkt plantera en klätterhortensia och någon vintergrön buske. Vad tror ni?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Killensomvillhag...
          Inlägg 28-04-2005, 15:27
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 508
          Medlem nr: 2 423

På promenaden igår såg jag att en i byn har sin färska hästskit i en slags container. Då borde de bli glada om ställer en kärra där för dem att slänga det i biggrin.gif

Bara så att jag inte fått fel för mig nu så kan jag i mina 40 cm höga pallkragar ha 25 cm med färsk hästskit?

En liten fråga till, hur pass illa kommer det lukta en varm sommardag om två månader?
          De står nämligen 20 meter från vår veranda.

*grillad lax med ett gott smörigt chardonnay kan skära sig med lukten av varm hästskit wacko.gif *

--------------------
          Magister Mundi sum!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-09-2025, 03:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon