CITAT (Reserv @ 30-04-2005, 21:45)
Enligt djurskyddsmyndigheten så är just grävlingen ett av dom förbjudna djuren att ha som "husdjur". Det står att läsa om på deras sida.
Du får hemskt gärna citera texten du hänvisar till eller åtminsånde hemsidan...
Jag är medlem i ett husdjurforum som heter zoonen.com och där är jag mest aktiv i tråden "udda djur". Där finns det några privatpersoner som aktivt importerar udda husdjur och hela tiden håller koll på vilka djur som är lagliga att ha, eftersom det ändras då och då.
Eftersom du inte hänvisar till några citat eller texter med länkar så litar jag mer på de som aktivt och regelbundet har kontakt med svenska jordbruksverket....
Diskussion om grävlingar som husdjurMer om vilka husdjur man får haPå
Djurskyddsmyndighetens hemsida så står det mycket klart och tydligt också att man får ha grävling vad jag kan se...
DjuskyddsmyndighetenUrsäkta men jag litar faktiskt på att djurskyddsmyndigheten talar sanning.
Men rätta mig gärna igen om jag har fel på riktigt...

Jag vet inte var du har varit inne och läst, men den ovansående länken var den enda jag hittade till Djuskyddsmyndigheten.
Och jag är fortfarande intresserad av exakt vart ni hittade att det skulle vara olagligt med grävlingar som husdjur att hetsa jaktundar på.
Jag kan tillägga att jag nu har letat i någon timme efter något som styrker ditt påstående, men bara fått mer info om att det är lagligt med grävling som husdjur. Hoppas att du har rätt, annars tycker jag att det är riktigt taskigt att du för andra bakom ljuset...
Men visst finns det de som är emot det. Jag bland annat.
Motion från en socialdemokrat emot grytjaktsövning på grävling