Appropå Scrollans berättelse om hon som körde rakt in i rondellen utan att väja.
Härom dagen körde jag på en huvudled. Som alla vet (eller man kan ju undra ibland), så har ju de som ska köra ut på huvudleden antingen stopplikt eller väjningsplikt. Jag kör som sagt på huvudleden och i en delvis skymd korsning (med väjningsplikt) kör en fåne rakt ut från min vänstra sida. Jag håller ca 40 och tvingas att tvärnita för att inte krocka. Den andre bilföraren nitar också. Jag blev så förbaskad så jag hoppar ur bilen och undrar lite försynt vad i hela helsingen han sysslar med...

Jag får till svar att det var jag som skulle stanna för att det var högerregeln som gällde där.

Hallå.... sa jag och pekade på huvudledsskylten.... Han envisades och då sade jag att men om du nu är så förbenat säker på detta så ligger körskolan där borta. Fråga då dem varför de lär ut att detta är en huvudled.... Och sedan kunde jag inte låta bli att klämma i med att och när du ändå är där så kan du ju passa på att ta ett par lektioner.....
Vissa tycks ha fått sina körkort till skänks....
Ciczi
Egenföretagande Trädgårdsingenjör. Besök www.tradgardsservice.com
"Mest klorofyll vinner!!!"