CITAT (andersen @ 10-05-2005, 19:08)
CITAT (ninnisky @ 10-05-2005, 18:58)
CITAT (Diabolique @ 10-05-2005, 18:23)
Jag har inte sagt att jag undviker Mc´Donalds och Nestlé på grund av deras profit och kommers. Även om jag inte heller gillar den.
-
Ursäkta, men mig veterligen finns inga företag som inte är intresserad av profit och kommers --- är man inte det så existerar inget företag speciellt länge.
Sedan att det är konsumentprodukterna som får ögonen på sig innebär inte att de är de enda, som enligt någras åsikter här på forumet, bör bojkottas. Jag är inte för bojkott!
Dricker både cola, äter hamburgare och köper andra fruktansvärda produkter, jag också.......

Och jag är för bojkott, Och äter inte hamburgare och dricker inte Coca cola och har slutat med bananer mm,om inte vi konsumenter säjer ifrån vem ska då göra det? är det meningen att arbetarna ska dö på banan plantagen för att flygplan besprutar grödorna när det finns arbetare på plantagen, eller ska det vara tillåtet för att maximera profiten?
Okay, det är inte bra att dom besprutar
om dom besprutar medan arbetarna är där, men vad skulle den lilla människan göra om han inte jobbade på bananplantagen? Jo, förmodligen inte ha nåt arbete alls och vad ska han då försörja familjen med? Det finns inget riktigt rätt eller riktigt fel här, bara en massa åsikter som inte är hållbara i längden. Om jag bojkottar bananer och alla andra också gör det runt världen, vad skulle det leda till? Jo att den lilla arbetaren blir utan jobb för det finns ingen efterfrågan på bananer ( eller vad det nu är som man nu ska bojkotta) Jag äter och dricker det jag tycker är gott, och det med gott samvete.