Vad härligt med fler trädtokiga, jag trodde nästan(!) att jag var ensam!
I fredags blev det en Ullungrönn E för mig också! Den är nu planterad på framsidan huset intill en Rhododendron - hoppas den kommer att trivas (790kr!!)
För övrigt har vi 5 olika syréner, 1 schersmin, 6 stora Rhododendron, 4 fullvuxna äppleträd, 1 litet äppleträd, 1 litet bigarråträd (Gisela-stam), 1 bigarrå-SAm, 1 Prunus Sargentii, 1 Prunus Padus Colorata, flera häggmisplar, flera olika Aronia, alla tänkbara sorters bärbuskar, 1 Acer Pensylvanicum, 1 korkalm, 2serbiska granar, 1 abies inverta, 1 Prunus Subhirtella accolade, 1 kinesisk trollhassel, 1 ormhassel, 1 kopparlönn, 1 pärlrönn, 1 buskmagnolia, flera korallkorneller (olika), vildrönnlund(5 st), 2 riktigt stora björkar, bambu simba och jumbo...
Ja, det var i stort det hela i beståndet buskar och träd (behöver jag säga att perennrabatten minskas till förmån för ....?)
1300kvm tomt... en del framtida beskärning och borttagning - men vad gör man då det inte går att motstå fler buskar och träd????
Sen behöver jag tips på någon buske med avvikande utseende som skulle passa ihop med Ullungrönn, syren och Rhododendron - kanske något i Lime eller gult för att lysa upp i detta skuggiga hörn?!?!?!?
--------------------
Ann i Göteborg, zon 1-2
Den som äger en trädgård och en boksamling saknar intet. Cicero
|