Utan att ge mig in på längre diskussioner så tror jag att de små skillnader som kanske "finns" genetiskt sedan förstärks ännu mer socialt. Detta för att män vill framstå som mer manliga, och kvinnor vill framstå som mer kvinnliga. I sina egna ögon alltså. Så, även om det mesta som bestäms vara manligt/kvinnligt är socialt till största delen, så kan det ändå finnas ett litet genetiskt ursprung till varför just denna egenskap uppfattas som en manlig/kvinnlig egenhet.
I övrigt vågar jag inte ge mig in i några längre diskussioner, brukar jämt vända, vrida, och svamla om allt så att det inte blir någon ordning till slut

Men ja, mycket är socialt. Ta exempelvis hästar...förr var dessa djur till nästan 100% en manlig syssla, de användes för jordbruk, skogsbruk, gruvor och krig. Idag är det mestadels tjejer som håller på med hästar i vår del av världen. Har vi ändrat på oss genetiskt? Nej...snarare är det sociala strukturer som förändrats. (räknar inte in trav"sport", för i sulkyn är det väl fortfarande mest män)