CITAT (Berith @ 13-05-2005, 08:21)
Får säkert hela huvvet avbitet efter det här men jag chansar i alla fall... ;)
Hur gör ni när ni söker här på forumet? Läste nyss
den här tråden och blev lite fundersam... Jag förstår inte varför en fråga som någon anser hamnat "fel" inte skulle gå att söka på.
När jag söker - spelar ingen roll vad ämnet är, ringblommor, liljebaggar, staket, stenpartiväxter, aspsly.... - så söker jag på
alla avdelningar för att få med all info som finns om just min fråga. Bara för att en fråga/tråd startar i "rätt" avdelning betyder ju inte det att hela tråden handlar om det ämnet. Finns väl hur många exempel som helst på det, att andra ämnen också blandar sej i.
Så hur gör ni när ni söker? Håller er stenhårt till "rätt" avdelning för att frågor och svar
ska ligga där?

Tack Berith, det här inlägget var efterlängtat av åtminstånne mig. Jag tänkte precis som du, men var för feg för att sticka ut huvet igen. Jag trodde att "odlas egen ord/platspolis" hade den funktionen här i forumet, att kolla så att det inte är "troll" som skriver och att man absolut inte får skriva i
fel avdelning. Jag söker i
rätt avdelning först, sen får man gå igenom dom andra också. Om alla bara fattade att det inte bara är i småprat som frågor kan hamna
fel. Om man däremot inte kan svara på frågan som hamnat
fel så behöver man nödvändigtvis inte svara alls, det är mer irriterande att läsa att den nya okunniga medlemmen skrivit i
fel avdelning. Bra Berith att du vågade sticka ut hakan i den här frågan, jag står fullständigt på din sida.