Visst är det så att vi kvinnor kan ha många , många fler saker på gång samtidigt än vad män kan

. But of course

!
Jänlikhet för mig är att man oavsett kön, religion,ras m m ska ha rätt att göra det man vill. Ingen ska tvingas göra eller avstå något p g a det.
Om jag som kvinna vill meka med bilen medans min man står i tvättstugan ( eller tvärtom

) så låt oss göra det sä länge vi vill ha det så.
Om det sedan finns saker som ingen av oss " vill" t ex städa så träder förhandling in.
Har två vuxna söner. Har försökt uppfostra dem till att förstå att man MÅSTE kunna ta hand om sig själv t ex laga mat, diska, städa, tvätta , stryka m m. Det tycker jag är allmängiltigt , något alla måste kunna. Man kan inte kräva att någon annan gör något åt en utan en motprestation , tjänster och gentjänster eller pengar. Verkar ha funkat bra.
Tror inte att det finns så stora olikheter via generna . Det är nog det "sociala trycket" som skapat det mesta. Tänk bara på vilken skillnad det är på att bo på en liten ort kontra en stor. Den som avviker på den lilla orten " syns" mer och får nog utstå mer " tryck" än en avvikande i en stor stad. Min efarenhet inskränker sig visserligen till ett fåtal större och mindre bostadsorter men jag tycker att befolkningen är mer homogen på de mindre orterna , på gott eller ont.