60 mil är jättelångt för ett barn. Dom klarar på sin höjd ett par timmar i bilen innan dom ledsnar. I bilen brukar vi spela bilbingo när vi åker långt. Jag fick den på en rastplats av motormännen en gång. Det är olika saker som står i rutor på ett papper, t.ex. en röd volvo, en husvagn, en grind, en 70-skylt m.m. alla i bilen håller till slut utkik efter de grejer som står på pappret. Jag har fler tips på lekar man kan göra "körsäkert" i bilen, maila mig så mailar jag över om någon vill ha.
Ett tips är också att ta rejäla raster vid lekplatser (många rastplatser har det också) Har du Ica-kort så brukar det i deras sommarhäfte vara billiga övernattningar i familjerum på hotell med lekrum. Campingstuga är bra eftersom det oftast finns "barnanpassning" på campingplatserna.
Du skriver inte från och var ni ska åka men det finns en bok som heter "Se Sverige med barnen" den är bra att ha om det nu är i Sverige ni ska åka.
Ooops såg nu att du ska åka från mälardalen till skåne, där åker vi själva då och då. Det finns många bra barnställen att stanna på.
--------------------
|