Det är en bra idé att ta oss vidare i diskussionen, det känns som att vi inte kommer så mycket längre med de argument vi haft.
Med typiskt manligt och typiskt kvinnligt tänker jag först och främst på de mest grundläggande sakerna, som när vi får barn. Kvinnans reaktion är att bli en enhet med barnet medan mannen känner behov av att skydda sin flock och "klubba ner bytet och dra hem till grottan". Jag vet massor av män som plötsligt känt att de måste jobba ännu mer än de gjort tidigare för att försörja sin familj, när de fått barn. När vi fick barn började min man köra bil väldigt försiktigt (även när han var ensam i bilen) för att inte riskera att något skulle hända honom och sekundärt drabba hans familj, medan jag kopplade bort nästan allt runtomkring mig för att fokusera på dottern.
Jag tror att våra medfödda egenskaper kommer fram mer om vi struntar i allt vad andra säger åt oss och vad media skriver et.c. Man kan styra egenskaper och man kan undertrycka medfödda egenskaper, garanterat. Men jag tror inte att det blir bra eller att man mår bra av det.
Jag kommer inte på mer just nu men det kommer nog fram mer om vi fortsätter att skriva.
Haha...är du bakis!! Kan inte låta bli att vara lite skadeglad

Det var länge sen man kunde vara ute på sånt. Var du ute igår eller?