Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Så onyttig är din frukost
          netaave
          Inlägg 17-05-2005, 16:23
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Din frukost kan vara en sockerbomb.
          Nu varnar dietisten Anna Ottosson för de nya farliga morgonvanorna.
          – För mycket fet mat, för mycket socker. I vissa lägen vore det bättre att hoppa över frukosten, säger hon.

http://www.expressen.se/index.jsp?a=285791

--------------------

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Rossi
          Inlägg 17-05-2005, 16:33
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

I många år har jag varit totalt beroende av müslin Start till frukost. Sött och gott och rena godiset! Om jag inte fick min Start så blev jag riktigt kinkig. Jag insåg ju själv vilken sockerbomb det var men beroende är svårt att bryta. Speciellt när jag som alternativ köpte andra müslisorter som bara smakade sågspån.

För en tid sedan började jag göra min egen müsli istället och där är bara nyttigheter i den - dinkelflingor, rågflingor, solroskärnor, hirsfrön, boveteflingor, havregryn, linfrön, kokosflingor, hasselnötter, valnötter, mandel, sesamfrön. Alla ingredienser blandas och sen häller jag i en blandning av vatten, honung, rapsolja och sen rostas allting i ugnen. Sen när det är färdigrostats blandar jag i russin eller annan torkad frukt.

Nötter är i och för sig feta men det är rätt fett och de innehåller många nyttiga ämnen och vi behöver faktiskt en hel del fett för att kunna ta tillvara vitaminer också.

Hursomhelst, med den här egengjorda müslin hade jag inga problem alls att låta bli Start och min blodsockerhalt är mycket jämnare och mer stabil och magen mår definitivt bra.

--------------------
          Skåne zon 1

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-09-2025, 15:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon