CITAT (Rossi @ 19-05-2005, 10:51)
Tittar man på "dagens ungdom" så är påfallande många mulliga och rentav överviktiga. De verkar inte skämmas för det utan låter stolt hängmagen hänga över de lågt skurna jeansen. Det är ju bra att de inte skäms för sitt utseende men det är inte hälsosamt att vara överviktig redan i unga år. Det är mycket svårare att bli av med än om man har lagt på sig på äldre dar.
Jag tror att det är till största delen beroende på felaktig kosthållning och till viss del lata föräldrar. All denna snabbmat till billigt pris och att det är så lätt tillgängligt. Folk äter skrov som aldrig förr.
Jag har bekanta som matar sina barn med skrovmål två tre ggr i veckan. Jag fick det kanske en eller två ggr per år när jag växte upp, och då offtast i samband med tex att vi hade plockat upp potatis eller ngt annat slavarbete.
Jag har tex inte micro för att då blir det lättare att bara slänga in en pizzabit eller någon annan "flottbomb" när man inte ids laga något riktigt. Men det är jag det för jag är ganska lat när det gäller matlagningen hemma, gör man en sak 40-60 timmar i veckan så vill man inte göra det på fritiden också