Tjaa, jag måste, precis som i föreläsningssalen, hålla på och byta ställning hela tiden om jag gör något i stil med att rensa rabatt eller plocka bär. Sen har jag ofta varit råförbannad på mig själv och grälat tyst (har slutat med det nu) för att jag är en mes med psykosomatiska symtom, jag orkar bara jobba i trädgården varannan dag. Har jag härjat runt ordentligt en dag är nästa dag oftast förstörd av en fullständigt förlamande trötthet, det är bara viljestyrka som håller mig igång då. Smärtor som dyker upp en dag och är borta nästa, blåmärken av "ingenting", tryckömhet lite här och var, allt jag hittade på nätet stämmer in på mig...
Nu låter jag som en riktig "gnybôra" - det är jag inte! Alla ovanstående symptom är ju inte närvarande samtidigt utan dyker upp då och då. Jag har alltid sett på dessa besvär som att de är en del av mig själv och accepterat hur jag fungerar. Nu blev det svamligt igen....

PS
Tänker skaffa pallkragar till våren, både med tanke på alla rotogräs och för att slippa ligga på knä!
DS