CITAT (GoSatta @ 20-05-2005, 22:36)
nu när tråden kom in på invandrare:
utan invandrare hade Sverige varit ett otroligt tråkigt land. Det var inte länge sen vi varken hade kebab eller pizza. Sverige går idag dåligt efter som så få människor jobbar, vilka löser problemet bäst? jo invandrare, efter som det är flest invandrare som startar företag det är flest invandrare som vågar ta steget ut och göra någonting själv för sin egen försörjning (överlevnad) vi svenskar gnäller mest men vågar inte göra någonting åt det (mig inkluderat) utan invandare hade jag nog inte velat bo kvar här, jag tycker dom berikar både vårt land och vår kultur.
Anledningen till att så få jobbar som du tycker, är att det är arbetslöshet i Sverige, har du lyckats missa den informationen. Sen är det som så att invandrare har förtur till arbetsplatser, vilket ställer svenskar utan jobb som dom är utbildade till. Det s.k. friåret som skulle tas i bruk, kan inte alltid utnyttjas, då det är invandrare som ska tillsätta platserna. Det är inte svenska arbetslösa som får dom jobben. Att invandrare är så duktiga på att starta eget beror på att dom är momsbefriade i minst tre år, mot ett år för en svensk. Det är rasistiskt i sverige, javisst, men omvänd rasism. Vi får inte kalla dom för svartskallar eller blattar, men dom får kalla oss jävla svennar. För
dom är det samma sak, det är ett nervärderande skällsord. Och själv vill jag hellre uppskatta deras kulturer i deras land, varför ska man annars åka utomlands för? bara för solen? det finns solarier.