CITAT (jaca @ 20-05-2005, 23:35)
oooh, vad lycklig jag blir att det tycks finnas så många som gillar det i allafall. I verkliga livet är jag jätteensam om det härokring, tycker också att det börjar bli svårt att få tag på garn. Håller just nu på med ett överkast i vitt garn; Marks och kattens Diamant och har bara lyckats hitta 27 nystan från två olika affärer. Behöver minst 37 st till och det verkar ha slutat tillverkas. Så jag efterlyser det här....om nån vet var det finns att köpa är jag mycket tacksam.
Kul att du virkat på beställning, har du gjort det privat eller som yrke? Blev allt lite nyfiken, men jag tycker det verkar svårt att lämna ifrån sig ett helt överkast som man knåpat med själv. Hur lång tid tog det förresten?
Sticka är också kul men tröjjor känns lite ...ja..det finns ju rätt fina att köpa, tycker liksom inte att dom man stickar själv blir finare. Raggsockor stickar jag däremot varje vinter och det är så kul och går så fort.
Nåt som jag också skulle tycka var kul är att få vara med i en riktig syjunta, gärna med äldre människor(är själv 45+). Tyvärr känner jag ju inga som gillar detta så jag sitter framför TV´n och roar mig.

Det finns en garnaffär här på Hisingen i Göteborg - Hisingens Hemslöjd 031 511336, som har väldigt mycket virkgarner. Hör med henne. Har hon så skickar hon säkert till dig.
Det där med syjunta låter kul, tycker även jag, som är lite äldre än 45+

Var bor du?????
Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...