CITAT (jaca @ 20-05-2005, 23:35)
Kul att du virkat på beställning, har du gjort det privat eller som yrke? Blev allt lite nyfiken, men jag tycker det verkar svårt att lämna ifrån sig ett helt överkast som man knåpat med själv. Hur lång tid tog det förresten?
Virkade bara privat till vänner och bekantas bekanta som hörde att jag virkade på beställning. Det var mest när min dotter var liten och jag satt ensam på kvällarna när hon sov. Min dåvarande man var resande och jag ville fördriva lite tid. Tiden tänkte jag inte direkt på men vet att vid ett tillfälle räknade jag ut att det blev 25 öre/timma så då kan du själv räkna ut hur många timmar.
Det var mest för att det var roligt och inte för pengar. De jag virkade åt höll med garn och sedan tog jag 500:- /st för arbetet med ett överkast t.ex. men ändå så var det ju 500:- kr extra till kassan. Köpte t.ex. en guldring för de långgardinerna jag gjorde.
Det roligaste jag gjort var när jag läste vår lokaltidning och en dam ville köpa ett överkast begagnat då förståss och jag ringde upp henne och berättade att jag virkade nya.
Hon skickade pengar på posten till garn, jag fick bestämma mönster själv och sedan ringde jag när det var klart och hon kom hämta det och var helnöjd trots att hon inte sett något av vad jag hade gjort för hennes pengar. Fick t.o.m 700:- för det.
Har en del bilder skall försöka scanna dem på jobbet och lägga in i mitt album men det tar nog ett tag.