Jag har slutat röka och börjat snusa istället!
Det är inte så hemskt som det låter!
Jag har rökt i över 40 år, 15-20 ciggisar om dagen och jag har försökt sluta hur många gånger som helst. Första veckan i november 2004 var jag fruktansvärt förkyld och kunde inte dra ett bloss fast jag försökte, jag höll på att hosta ihjäl mej. Stack iväg och köpte en dosa portionssnus av svagaste sorten för jag klättrade nästan på väggarna av abstinensen. Jag har aldrig i mitt liv snusat förr och det var inte gott skall jag säga, men jag blev lugn och det gick bra utan cigaretter! Slängde alla cigaretter jag hade kvar och har inte rökt sedan dess, alltså 6½ månad sedan!
Jag tar en snus emellanåt om jag blir röksugen, men det är allt mer sällan nu, det kan gå en hel dag utan att jag tänker på det. Men cigarettrök tåler jag inte mer, får hostattack så fort jag är i närheten av någon som röker!
Är så lycklig att jag har kunnat sluta, och jag har blivit av med min rökhosta och mår mycket bättre nu.
Jag, om någon förstår nu hur jobbigt dom har haft som inte röker eller är alergiska, när dom blivit utsatta för rök, och stackars restaurangpersonal som tvingats att jobba i dessa rökmoln! Äntligen en bra lag!