Medlem
Antal inlägg: 2
Medlem nr: 5 862
Jag har för ca-3-4 veckor sedan gjort om framsidan till huset. Vi tog bort ca -10-20 cm av ytskiktet för att kunna anlägga ny gräsmatta. När jag köpte gräsfrön passade jag på att fråga om man behöver skydda dem mot fåglar. De sa att "det räcker till dem också". Idag saknar jag fortfarande gräs på stora delar av framsidan. På vissa delar (25%) växer det massvis och på andra växer det ingenting. Borde det inte efter ca. 3v vara något sånär jämt fördelat. Där det inte har kommit ngt gräs börjar ogräs titta fram istället. Påpekas bör väl också att det har varit en hel del fåglar och ätit men det kanske inte är ngn större mängd som försvinner? Kan det bero på för mycket vattnande. För lite. Jag har vattnat lite var dag och på vissa platser bildas lätt pölar medan på andra delar sjunker det ner. Skall jag lägga på ny matjord och så nytt eller skall jag avvakta?
Medlem
Antal inlägg: 6 646
Medlem nr: 3 128
Att det växer ojämnt kan bero på att fröna sköljs bort när du vattnar, och en hel del frön samlas på ett ställe, du får nog så om och ev mylla ner fröna lite. krister