Intressant tråd!
För att slippa bli alltför påhoppad av GoSatta så är jag 30 år gammal, fyller 31 i höst. Har en Politices Magister examen samt en Bachelors Degree i Hospitality Management så förhoppningsvis slipper jag höra att jag mina åsikter inte är värda någonting för att jag eventuellt är yngre än någon annan som postar i denna tråden med en annorlunda åsikt.

Jag tycker faktiskt inte det minsta synd om dessa herrar som har blivit utvisade. Ingen rök utan eld brukar man säga...
Tror inte heller att Mehdi Gezali är så j*kla oskyldig som han vill ge sken av. Jag tycker personligen att de hade kunnat kastat bort nyckeln till hans cell på Guatanamo Bay.
Jag vill absolut inte dra alla invandrare över en och samma kam, de flesta är superbra och säkerligen 40% utav mina arbetskompisar är invandrare. Min bästa kompis sen drygt 20 år tillbaka är ifrån Iran och flickvännen är från Korea så jag tror inte heller att jag kan klassas som en rasist så skippa såna kommentarer GoSatta, för jag vet att du har dem på lut.
Det har väl kanske inte undgått många av er att det dock finns rötägg bland invandrare också, det räcker ju med att titta på statistiken i svenska fängelsen och häkten. Det som skrämmer mig mer är rapporterna om att det finns terroristceller här i Sverige, om än vilande.
Måste också säga att det förvånade mig lite att det så fort kom krav på att en moderator skulle radera tråden. Varför skulle man vilja göra det? Så länge det förs en saklig diskussion utan påhopp så tycker jag det bör vara fritt att debattera vad man nu har på hjärtat och håller sig inom lagen naturligtvis.
GoSatta, du skriver att du tycker man ska radera inlägg som är rasistiska/trångsynta. Bör då inte ett par av dina inlägg raderas? Tänker främst på de där du nämner att invandrare för de flesta är synonymt med kebab och pizza.. Det i mina öron är mer rasistiskt och otroligt trångsynt än Shivas första inlägg.

Jag tror nog att vi idag hade haft pizza och kebab även om det inte funnits några invandrare i Sverige. Allt eftersom svenskar ger sig ut och reser i världen så upptäcker de också maten i dessa länder och för med sig de intrycken hem igen. Där jag bor finns det 2 pizzerior samt en thairestaurang som drivas av icke-invandrare. Sen har vi alla amerikanska och italienska hak här i stan också, även de har svenska ägare...
Slutligen vill jag bara säga att jag tycker det är sorgligt när det gått så långt att svenskarna inte ens får sjunga sin nationalsång utan att anses vara rasister. Vi fick inte göra detta 1992 då jag tog studenten utav ovanstående anledning och inte heller min bror som tar studenten om 3 veckor får sjunga nationalsången för att det kan uppfattas som rasistiskt.