CITAT (farbror B @ 26-05-2005, 12:16)
Nu är det kanske inte så enkelt att man bara kan avvisa brottslingar tillbaka till sina länder, även om man ibland kan känna att det skulle vara rätt.
Mot detta står ju medmänsklighet, att personen kan bli dödad hemma i sitt land, för att Sverige skickar den tillbaka för tex inbrott. det blir ju inte heller rimligt eller hur?
Om det automatiskt gick att kasta ut de som missköter sej ur landet, kan vi inte då slänga ut alla svenskfödda som gör det också?
För om det vore skönt att bli av med några i samhället, så skulle det ju vara alla farliga kriminella.
Jag håller fullt och fast med om att Sveriges flyktingpolitik är kass och inte fungerar. Den är i sej ett brott mot mänskliga rättigheter när folk får vänta i tre-fyra år för att få utvisningsbeskedet.
Sedan gäller det att få svenskar att inse att "alla är välkomna hit, bara dom jobbar och gör rätt för sej" är en idiotisk åsikt.
Särskilt när samma personer i nästa mening säjer "de tar våra jobb"
Hur får man det att gå ihop?
En invandring vi ska ha bör vara på medmänsklig grund, folk som är otrygga ska få söka skydd. Någon arbetskraftsinvandring ska vi inte ha, för då är risken mycket större att nån "tar jobben" om vi ska åka till Polen och handplocka läkare mm, när det finns läkarutbildad personal i landet, som väntar på utvisning...
Och varför ska just Sverige visa medmänsklighet, dom får bara samma straff som vi skulle fått om vi gjort samma sak i deras länder. Även om en utvisning för ett inbrott låter fjuttigt, så hade vi svenskar fått ett värre straff hos dom. Ge dom straff åtminstånne i deras egen lagstiftning, som dom skulle straffa oss i samma situation. Inte f*n tror du väl att vi skulle få fängelse i deras länder med frukost, lunch och middag, och därtill en yrkesutbildning och lite rekreation? Och som mumma på moset så får dom dessutom betalt per dag dom sitter inne

Finns inget sydländskt land som skulle gullegulla med mig om jag vore en brottsling, sen spelar det inger större roll om jag snott en kaka eller nåt större. Varför är det just vi svenskar som ska visa oss så förbannat medmänskliga? Vissa av dom bär sig åt som värsta skitstövlarna, och vet dessutom med sig att sverige inte utvisar dom för det. Tro f*n det att dom kommer till sverige, invandrarnas paradis, eller rättare sagt
flyktingarnas paradis. För dom som blir försörjda av en svensk, efter att ha blivit förälskade i hans/hennes land har ett rent helvete att få uppehållstillstånd för sin blivande maka/make. Ruttet så det förslår, och inte skulle dom ligga samhället till last heller