när jag va yngre och behövde pengar så testade jag på jobbet som telefonförsäljare. jag va inget bra eftersom jag inte va så påflugen som de flesta andra eftersom jag själv inte tycker om telefonförsäljare, sa folk nej så sa jag ok.klarade mig bara igenom 2,5 gång, det var inte kul att få fett par dödshot, bli hotad att jag skulle bli polisanmäld och en massa liknande.
oftast så är det ett företag som ringer åt flera andra företag och som försäljare vet man inte vad man ska sälja förrän man kommer dit och får ett manus och en kod som öppnar upp just den telefonlistan man går efter. sedan kan det ju vara så att listan har blivit använd för inte så längesedan samt att den inte är så uppgraderad men det var ju inget jag som enskild försäljare visste om.
säger en sak, aldrig mer telefonförsäljare. kände några som jobbade för sifo ett tag och de sakerna folk fick för sig att säga va rent otroligt. är en sak om det är en extra jobbig telefonsäljare men det verkar som att de flesta glömmer bort att det är en annan människa som ringer till en.
det företag som jag upplever ringer mycket till en är glocalnet och de verkar inte skriva på sina listor att man inte är intresserad. har råkat ut för riktigt oförskämda försäljare som ringer för dem så jag bannlyser dem totalt.