Usch... Det där som har 033-7201610 ringde oss igår.. flera ggr... Min son som är hemma sjuk svarade under dagen, då la de bara på luren när de hörde att det var ett barn.. Så jäkla ohyffsat.. Sen när jag kom hem från jobbet ringde de igen och jag tog det.. en envis tjej var det.. Jag brukar avbryta tidigt i samtalet när jag förstår vad det handlar om.. säga att jag inte vill köpa nåt, men den här tjejen struntade i det så jag fick höja rösten och säga TACK O HEJ o lägga på luren i örat på henne.. Jobbigt att vissa ska envisas på det sättet.. man vill ju inte vara oförskämd men såna som henne tvingar en ju till det. Sen sa nån att man ska tänka på att det är en människa i andra luren... men det gäller ju båda parter... skillnaden är att försäljaren tränger sig på.. ringer ett samtal som kanske inte alla uppskattar.. så en blivande försäljare gör nog bäst i att vara beredd på mordhot och annat otrevligt innan han/hon börjar jobba som det.
Har själv jobbat som telefonförsäljare en tid.. Jag råkade aldrig ut för otrevligheter, kanske för att jag respekterade vad personerna jag talade med sa.
Anledningen till att jag slutade var för att jag kände mig som en h*ra, sålde mig själv... krängde produkter som jag själv inte riktigt trodde på... Jag sålde bra men valde att sluta ändå.
|