svar till tjosan: tycker lite att om man ska använda det någon annan säger så kan man ju säga vem, särskilt när det står precis innan.
känns lite som du menar att jag inte skulle respektera den andra som jag ringde till och det var därför folk va otrevliga? anledningen var ju att det var ett dåligt företag som skickade runt samma listor flera gånger och tidigare försäljare som inte fyllt i att folk inte va intresserade. jag rabblade inte efter manuset heller utan sa vad jag hette och vilket företag jag sålde för och kollade sedan om den jag pratade med visste något om företaget, alltså försökte skapa en dialog och sa folk då att de inte är intresserade så va det inte mer med det. kunde tjuvlyssna på de andra försäljarna och märkte mer att det här inte är min grej. jag respekterar folks hem och tid men jag hade att välja på att jobba som telefonförsäljare eller gå till soc.
det är därför jag var så usel som försäljare. jag rabblade inte upp en massa nonstop, och jag ringde inte så många samtal i o m att jag tyckte det va skitjobbig för man vet vad folk tycker om telefonförsäljare. jobbade totalt 2,5 gång, gick efter halva tiden den tredje gången, varje pass va några timmar men eftersom jag kände att det är är inte min grej, jag kan helt enkelt inte vara så påflugen som det krävs för att sälja mycket. sålde totalt 3 produkter under den här tiden vilket är riktigt dålig försäljarstatistik.
eller håller du inte med Tjosan? du som oxå har erfarenhet av telefonförsäljarbranschen? men det verkar som du höll på med det lite längre än jag eller?