CITAT (smulan76 @ 26-05-2005, 22:47)
Hade en försäljare (i mängden) som ringde mej och försökte pracka på mej tvättmedel (storpack). Efter många nej och han ändå fortsatte att förklara att jag inte skulle klara mej utan detta fick jag nog. Jag frågade honom hur mycket tror du jag använder när jag är ensamstående, tvättar ca 1 - 2 ggr i veckan och dessutom endast kan handtvätta pga saknad av tvättmaskin blev det dö tyst i telefonen. Han bad om ursäkt och lade på luren. UNDERBART.
Att inget av det stämmer spelar väl ingen roll. Sedan dess så försöker jag komma på sådana här dumma svar. Funkar faktiskt ibland.
Smulan/76
Min kusin jobbade med att sälja just sådana tvättmedel. Hon är ensamstående mamma, arbetslös och var i desperat behov av ett jobb. Fick det här försäljarjobbet, blev jätteglad, jobbade i en knapp vecka och sen slutade hon. Dom hade tydligen väldigt höga krav på sig, och det var ju inte direkt en produkt som är lätt att sälja till privatpersoner. Under den veckan som hon jobbade där sa ytterligare fyra personer upp sig och det återstod bara två stycken när hon gick. Så risken att det ringer någon som försöker sälja tvättmedel är nog inte så stor längre.
Men vad gör man när man är arbetslös och det inte finns några andra jobb att få? Måste kännas urjobbigt.