Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Min tragiska Rönnsumak
          Fru fet
          Inlägg 27-05-2005, 21:45
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 302
          Medlem nr: 5 876

har blivit hårt åtgången av rådjuren.. nu efter lövsprickningen kan jag konstatera att jag har en 1,5 meter hög pinne med tre (3) löv i toppen. Den var pinnig redan då vi flyttade in förra året men nu ser den bara hemsk ut. Min fråga : Jag antar att det bara är att ge upp och ta bort den? Har gett den lite konstgjord andning genom att låta en klematis klättra på den men den är ju INTE fager.. sad.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          nypan
          Inlägg 29-05-2005, 19:16
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 163
          Medlem nr: 3 450

...skulle föreslå att du låter sumaken ha sig i lugn och ro, kanske bara gödsla lite extra som cilla föreslår, och finns det blad i toppen så verkar du ju åtminstone ha en stam (?) med lite tillväxt på G. sumaken kommer ju igång så himla sent på säsongen, så det kan se anskrämligare ut än vad det egentligen är. om rådjuren har käkat upp och klippt av lite hur som helst, klipp av de skadade grenarna, cilla kan säkert ge råd. /nypan

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 21:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon