Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Flytt av äppelträd
          Ullet
          Inlägg 29-05-2005, 20:59
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 921
          Medlem nr: 2 397

har två äppelträd som planterades för ca 4 år sedan. Dom är inte fasligt stora (vilket tar tid att bli häruppe) men de står på fel ställe har vi insett, därför tänkte vi flytta dom. Hur gör vi det på bästa sätt? Jag förväntar mig inga frukter i år så det är verkligen inget problem. smile.gif

Jag tänkte att vi skulle gräva en mkt djup grop, vattna i den, fylla på med ny jord, sedan börja gräva upp varje enskilt träd ett o ett. Kanske gräva så brett som 70-1 m från stammen o utåt samt rejält nedåt för att få med så bra rotsystem som möjligt. Låter det vettigt? sedan ska träden stammas upp m hjälp av stag på sidorna för att kunna rota sig så bra som möjligt på den nya platsen. Dom har ännu inte så mkt bladverk dom här småttingarna. Är det ngt jag glömt? Kan jag gå tillväga så här? Vad säger proffsen? Har äppelträd stort rotsystem? *har för mig att dom inte har det* Hjälp önskas.... wink.gif

--------------------
          Ullet zon5

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 09:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon