CITAT (Fröis @ 26-05-2005, 20:20)
ja, att bli älskad är viktigt. Men det är också viktigt att kunna visa att man älskar någon. Hur gör man det? Utan att vilja ha något tillbaka, vad är kärlek?

Jag tror att kärlek är att finna sig i sin männsklighet d.v.s. att kunna se och framförallt acceptera sin svaghet och sårbarhet.
Som jag ser och upplever det är att just ifrån svaghet och sårbarhet som inte alltid döljs och hålls borta växer styrka och kraft som är KÄRLEK
Tänk på en litet barn som är gentemot världen svag och beroende av människor; när detta barn får växa upp och får vara svag men ändå älskad av sina föräldrar och accepterad trots sin svaghet och beroende så kommer detta barn växa till en harmonisk och stark vuxen som i sin tur vågar vara sårbar och svag och se bakom medmänniskors "starka-stora egon"
Då har man egentligen inget behov av att fördöma någon, utan då kan man behålla sin kärlek till medmänniskor,djuren,naturen varmt levande
Jag tro att det är mitt STORA STARKA ego som är sååå oändligt rädd och inte klarar av att älska till.ex.pedofiler och mördare
Även dessa individer är människor men de har tyvärr blivit förstörda av andra förstörda människor under sin uppväxt
Visst skulle jag vilja slå till sådana personer med samma medicin som de själva har gjort men då är det jo mitt eget stora ego som är rädd och förmår inte behålla kärleken levande
Jag tror att kärlek är en REN STARK LIVETS KRAFT och denna kraft har vi alla inom oss, fastän för många av oss håller den kraften på att slockna.