CITAT (nilla @ 31-05-2005, 07:35)
Kan tänka mej många... men den sista som fick mitt hjärta att slå snabbare var när jag upptäckte att Vatikanen har en 5-årig utbildning i mosaikkonst. Låter det inte underbart?
Usch, vad pilligt!
Låt mig förklara! Jag är ingen pysslig person och har dessutom noll tålamod men för ett tag sedan fick jag för mig att jag skulle köpa en massa mosaik och klä in krukor med. Och i vanlig ordning så går jag in för saker med full energi så jag köpte hur mycket mosaikplattor som helst, mosaiktång, fogmassa, spatel etc. etc.
Jag borde ju veta bättre och min man betraktade mig med överseende tålamod utan att säga någonting. Efter en liten kruka fick jag spatt. Så pilligt och lång tid det tog och plattorna bara gled ifrån sin ursprungliga plats. Krukan som jag gjorde är ful som stryk och det ligger massor med oanvända mosaikplattor i hallmöbeln och hånler mot mig.....
Så nog hade en 5-årig mosaikutbildning också kunnat få mitt hjärta att slå men förmodligen av helt andra anledningar än för dig. För mig låter det som världens mardröm!