Tack alla! Ja, i år drog vi faktiskt ner lite på frösådderna så där är lite plats över i växthuset! Till höger om hyllorna har vi ett fikonträd och på andra sidan hyllorna har vi tomater direkt i jorden. På ena gaveln har vi en massa persilja.
På bilden finns blomstertobak, chili, röd prinsplym, fjärilskrassen, buskkrasse, aster, klätt, brudslöja, sommariberis, zinnia, basilika och kanske något mer som jag har glömt .... Just det, en klematis som jag sådde ifjor.
Vi sådde inomhus i april någon gång och när det väl hade grott så åkte sådderna först ut i förrådet där det är svalare än inne i huset. Och sen någon gång i början av maj så åkte de ut i växthuset.
Vi har inte haft någon extravärme i växthuset. Jag tror att plantorna har blivit knubbiga och fina av den lite lägre temperaturen.
Nu de senaste veckorna har ju temperaturen stigit och det har varit rejält varmt i växthuset. Då växte de så det knakade och vi planterade om dem och nu på slutet har de fått lite gödning också. Om ett par veckor kommer vi att plantera ut växterna.
--------------------
Skåne zon 1
|