CITAT (Ralf @ 02-06-2005, 06:22)
CITAT (GoSatta @ 01-06-2005, 22:08)
självfallet är hon ingen vit ängel som är helt oskyldig. Men så långt straff för det lilla hon har gjort och att hon inte får sitta i sitt eget land tycker jag mest är sjukt.
Lilla hon har gjort? Har du läst vad hon har gjort?
Läst ja, men jag såg en dokumentär om henne där dom intervjuade fängelsedirektören, advokater och andra inblandade i fallet. Enligt fängelsedirektören och personal på fängelset så var hon en mönsterfånge som dom mer än gärna skulle frige om det var upp till dom. Advokaterna, både inblandade och utomstående, ansåg att hon inte haft så stor skuld till det hela som du Ralf vill påskina. Det var
ingen i den dokumentären som sa att hon hade sig själv att skylla för att hon skulle ha hotat folk, hon visste heller inte att hennes pojkvän tänkte skjuta polisen. Det verkar lite underligt att det skulle ha framkommit såna
"bevisfakta" nu, så sent efteråt. Och vadå
läst vad hon har gjort?

Tror du blint på allt du läser? Jag tror hellre på en dokumentär där inblandade parter talar om hur fakta ligger. Dom sa där att hon skulle varit en fri kvinna för längesen om hennes pojkvän inte begått självmord, han hade nämnligen erkänt att det var han som gjorde det utan hennes inblandning