CITAT (kristerh @ 02-06-2005, 09:59)
CITAT (Reserv @ 02-06-2005, 09:42)
hon visste heller inte att hennes pojkvän tänkte skjuta polisen. Det verkar lite underligt att det skulle ha framkommit såna
"bevisfakta" nu, så sent efteråt. Och vadå
läst vad hon har gjort?

Tror du blint på allt du läser? Jag tror hellre på en dokumentär där inblandade parter talar om hur fakta ligger. Dom sa där att hon skulle varit en fri kvinna för längesen om hennes pojkvän inte begått självmord, han hade nämnligen erkänt att det var han som gjorde det utan hennes inblandning
Såg reportaget på rapport igår om prövningen, där framkom det att hon varit pådrivade både till rånet, skjutningen av både affärsbiträdet och polismannen, dessutom var det tydligen hon som snodde polismannens plånbok, och pådrivande till att de dumpade polismannen i diket.
Allt det erkände hon på frågan hon fick, visst hon har suttit i 24 år och borde släppas enligt min mening, men hon är inte så oskyldig som svenska medier vill visa.
krister
Jag tycker (som sagt) att "prövningen" mest verkade tjäna som psykisk tortyr och mobbning. Hon
har ju tydligen erkänt för ca ett kvarts sekel sedan, och dömts på detta - varför sitter de då
nu och "grillar" henne igen - som vore det rättegång igen - och hävdar att de får intrycket att hon inte varit uppriktig... och inte tillräckligt ångerfull? Jag tycker att "rättvisan" i USA ter sig fruktansvärt orättvis, oseriös och grym.