Jag har kramat och blivit kramad av Peter Jöback!
Min morfars morfar kom från Japan eller Kina och går inte att få fram någon information om (vilket mitt släktforskar-jag sörjer djupt) eftersom han inte var gift med mormors mormor utan de båda barnen som blev resultat av deras förbindelse anges fader okänd.
På pappas sida har jag samiskt ursprung från 1800-talet och bakåt.
Min lillasyster har gått i samma klass som Martin Stenmarcks lillebror.
Jag har samlarmani och objekten har genom åren varit exempelvis sudd, brevpapper, nyckelringar, kapsyler, kortlekar, miniparfymflaskor (har väl inte helt övergett den samlingen

) och böcker (hade över tusen, numera spar jag bara de böcker jag tror jag kommer läsa om eller har någon speciell betydelse för mig).
Jag är inte speciellt förtjust i att handla kläder, men skoaffärernas skyltfönster kan jag stå och dregla över...
Jag har brevväxlat via e-mail med i mitt tycke världens bästa indianskådespelare Zahn McClarnon, som varit med i bl.a. Dr Quinn och ett flertal filmer.
Jag har pluggat indianspråket lakota (sioux) men minns tyvärr inte mycket av det nuförtiden.
Jag drev under flera år en ganska stor och populär websajt om travhästar & stamtavlor under namnet Solskensdis. Nu tyvärr nedlagd pga tidsbrist och ändrade personliga omständigheter.
Jag har designat en logotyp till Lindesimmet i min hemstad Lindesberg.
Jag har klättrat upp i en TV-mast klädd i hellång kjol (!) och nästan ramlade ner i iver att komma ner då en skogvaktare närmade sig med bössan i högsta hugg!