CITAT (Rossi @ 06-06-2005, 18:44)
CITAT (Pia mitt i Skåne @ 06-06-2005, 11:57)
CITAT (Rossi @ 05-06-2005, 22:37)
Vi ska till Madeira till vintern och bl.a. vandra och det är därför jag har köpt de här vandrarkängorna. Jag måtte väl ändå ha hunnit gå in dem till dess!
Hördu Rossi. Ett litet tips.
Om du nu knallar omkring där på Madeira och får skoskav, gör så här.
Sätt dig ner under en fin och välvuxen hibiscus, tag av skorna ett tag och låt fötterna vila, passa på att ta några hibiscussticklingar (till mig alltså) och vandra sedan vidare till nästa hibiscus...
I min släkt är alla fötter "missbildade", i allafall om man jämför med skorna som finns. Korta och breda, nästan fyrkantiga. Lyckas man få in fötterna i skorna så sticker skon ut 2-3 cm bakom hälen.
Jag brukar ta lite potatismjöl i skorna eller på foten, då blir det inte så trögt mellan foten och skon. Har också hört att det är bra att sätta den där hinnan som finns inne i ägg på ett skoskavssår, det blir som nytt skinn...
Ha, ha, ha! Tror allt att du tänker mer på Hibiskus än mina fötter, Pia!
Skämt åsido, jag ska nog njuta av både blommor och bin på Madeira. Har jag tur att komma över lite lökar och annat så ska jag nog prångla ner dem i resväskan. Hibiskus vet jag inte om de har mer än det vanliga men ser jag någon väldigt ovanlig så kan det ju hända att jag tänker på dig och hittar något litet utrymme för frön eller så!
Jag fick som sagt en blåsa igår på min vänstra Hallux valgus. Trots häfta på så gjorde det ändå ont när jag klippte gräset idag och hade rymliga gummistövlar på. Suck!
ÅÅÅÅ;skall du åka till Madeira! Jag var där 1987 och det var en fullständigt underbar grön ö!
Så mycket vackra växter att titta på! Blommor som vi har som inomhus växter fanns där ute stora som träd

Och som dessa blommade