Jag tror att om fler öppnade sig och delgav andra sina erfarenheter (både bra och dåliga) skulle det kunna leda till en ökad förståelse för omvärlden, för medmänniskorna och handlingsstrategier.
Tycker det är bra att du skrev som du gjorde men jag hoppas du själv kan se det mer positivt. Apropå att öppna sig så gjorde ju jag det för någon tråd sedan. Jag har ett motto "det som jag säger och kan stå för är inget som skadar mig". Jag blir ju inte mer annorlunda för att jag mår dåligt. Du är den du är och jag är den jag är.
Som människa är man ju väldigt sällan antagligen stark eller svag, har problem eller har inte problem m m. Allt finns ju i oss.
Men om du har mycket att bära med dig och inte klarat av att reda ut dina känslor, tankar eller vad det nu kan vara så råder jag dig att söka kontakt för den hjälpen. Vi människor har ju en viss förmåga att inte ta tag i svåra problem själva för det är tungt och gör ont, vi stoppar helt enkelt unden det och tror att "nu har vi handskats med problemet coh allt är bra". Knappast!!