Angående "Småprat, Prat i största allmänhet."
För mig är det helt uppenbart att det här forumet håller på att urarta allt mer på grund av att foruminnehavarna lämnar det vind för våg och låter "djungelns lag" råda.
Och inlägg i den här tråden, "Nu har vi lyckats att få fram en syndabock?", visar bara alltför tydligt att det finns en klick användare som definitivt inte uppskattar regler, ordning och reda utan tvärtom kritiserar och nära nog hotar den som värdesätter regler, ordning och reda och som dristar sig till att opponera sig mot deras otrevligheter. Individer med ett mobbande, rått och ohyfsat översittarbeteende hör enligt min åsikt definitivt inte hemma på ett sådant här forum. Sådana individer brukar väl knappast uppskatta att personer med makt och befogenheter att återupprätta ordningen inkallas.
Även om jag tycker att Odlas "personal" på det mest upprörande sätt försummar att vidtaga ordningsbefrämjande åtgärder, så står det ändå i
Användarvillkoren:
CITAT
Varje användare som upplever ett inlägg som stötande uppmanas att omedelbart kontakta Odla.nu via e-post. Vi har möjlighet att radera stötande inlägg, och kommer, om det visar sig vara nödvändigt att göra detta så fort som möjligt efter att det har kommit till vår kännedom. Som användare av forumet godkänner du villkoren och kommer ej att publicera material som du vet är falskt, ärekränkande, smädligt, ofredande, oriktigt, vulgärt, sexuellt, oanständigt, hädiskt, hotfullt eller som på något annat sätt inkräktar på någons privatliv eller strider mot svensk lag.
Jag föreslår att fler hörsammar uppmaningen.
(Kopia skickat till
Ingemar och
Göran Carlsson, Odla.nu)