CITAT (Kjellepelle @ 15-06-2005, 23:28)
CITAT (Helen B @ 15-06-2005, 21:07)
Idag fick jag höra att det bästa att gjuta med är betong och sand som man blandar i själv. Det är viktigt att sålla ner sanden så att kornen har ungefär samma storlek. Då blir det bäst/jämnast resultat. Jag ska testa det och jämföra.
Hej. Sanden till betong ska man försöka få så att alla storlekar finns med, från en maxstorlek och nedåt, det kallas siktkurva. Påsbetongen är jättebra, Du kan knappast blanda bättre själv. Det finns tillsatser i påsen som motverkar frostsprängning m.m. Sollar man får man inte korn som är lika stora, man tar bort korn större änn maskvidden. Ett tips, fötter till krukor kan man gjuta i "RisiFrutti- förpackningar", två formar i samma plastbit. Ska lägga in mer bilder i albumet framöver.
Olika bud, som det brukar vara i skapande verksamhet
Jag fick höra detta tips från en kvinna som arbetat med en massa konstnärer och de arbetade med att gjuta. Dina alster är jättefina på ytan (och det är mina med i alla fall ganska fina

), men det hon förklarade för mig var alltså tvärtemot vad du sa om sanden..... Missförstå mig inte nu; jag säger inte att du har fel, bara att sätten är många
Bra tips om risifrutti förpackningen! Det måste jag testa.