CITAT (shiva @ 31-05-2005, 21:51)
Kan bara intyga att trädgårdsarbete ÄR livsfarligt!
Jag är trädgårdsansvarig i våran bost.r.för. med allt som hör till.
Mina planteringsprojekt går frammåt och jag lär mig mer och mer. Mitt egentliga interessen är innomhus och balkong odling.
Hur som hellst, för tre år sedan skulle jag bygga ett tillfälligt "plank" nedanför en bergsknalle. Där skulle jag sedan fylla upp med betong, för att efter det lägga i jord och få en gräs platå i stället för berg.
I badtofflor!!!!

skulle jag spetsa till plankorna för att kunna slå ner dom i marken. Yxan slant och satte sig i badtofflan

!!!!!
Lilltån flög iväg, det blev inte änns en stump kvar! Och senare på sjukhuset kastade läkaren tån, han sa att den börjat ruttna! MEN, jag gick ner 7 gr och får 10% rabatt på pedikyren!!
I mars röjde jag storm ( ni vet vilken storm) fällda grenar och en trätopp, som
låg på gården. Jag slant med benet och fastnade mellan grenarna. Blodvite i tre jack på vaden. Dessvärre hade jag planer för kvällen och inte tid med sjukhus, så jag sydde själv nio stygn med nål och tång (läderhuden är j...ligt seg) och fiskelina.

JA, OTROLIGT DUMT , jag vet! Behöver jag säga att infektionen blev ganska ordentlig?
Sedan dess får jar bara "leka" med trubbiga redskap på gården! Typ; spade, lövkorg, plast räffsa, vattenslangen, skottkärran och det slöa ogräsjärnet. Allt annat har föreningen satt "korkar" på spetsar och skärytor
magnus
Är du en vandrande katastrof bland vassa grejer???