Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Rosor
          Aila
          Inlägg 16-11-2002, 13:36
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 109
          Medlem nr: 87

Såg i senaste AoT ett rebortage om rosor. "Drabbad av Rosenfeber"

Han som hade drabbats av rosor hette Jan Gryning bodde inte alls så långt från mina trakter, hade 360 rosor i sin trädgård...på vinter gillade han att meka med Rolls Royce och Bentley. Vilken kompination!!!

Hörde också att en annan man inte heller så långt ifrån mig, inne i skogen odlade rhododendron han hade tydligen så många att han inte kunde få plats med dem längre, så han sålde små plantor billigt. Också en som var drabbad.!!!!!
          Jag blir också drabbad av allt möjligt...... med åren ,det blir bara värre det där med åren så som det sjungs i en känd låt wink.gif
          Inte nog, så har jag också Runåbergs fröer bara en stenkast ifrån mig.

Detta hörde nog inte till denna kategori riktigt,men nu kommer frågan som hör hit.........Jag har honungsrosor som växer på rosenbågen.Men växer så kraftigt och jag skulle vilja ha dem liksom inom vissa gränser.
          Kan jag klippa dem så mycket att de är någotsånär lagom formade.Ja,inte nu smile.gif men på våren. kommer de att fortsätta att blomma trots detta?Har för mig att man klippa rätt så kraftigt men men...

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Louise i Götebor...
          Inlägg 17-11-2002, 12:42
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 772
          Medlem nr: 35

Bilder - nej

Jag kombinerar rätt friskt och ofta använder jag mkt tidiga cleatis till sommarblommande rosor och sen en höstklematis. Så detta är ju igentligen inte en kombination utan snarare en säsongsförlänning.

Detta finns dock:
          Gloir de dijon + Clematis potanini + nån' tidig ljusblå som jag tappat namnet på princess nånting tror jag + Royal Velours+ blåregn + varigerad kaprifol + Kifsgate. detta på ett plank med öppning, total längd 3-4 meter. Alla blommar utom Kifsgate som hamnat i skuggan av en stor fläderbuske och skall flyttas så fort jag får färdigt det nya planket.

Mme Alfred Carrier + Kamilla + Pointy + Georg + nån storblommig dubbel inköpt på extrapris utan namn

Albertine + Cyanea + clematis fucsa (mer rolig än vacker)

Jag är mycket förtjust i klättrare och plank. Vindskydd och insynsdito är vikigt som jag bor. Dessutom får man så mycket blommeri per kvadratmeter mark.

--------------------
          Lev väl, Louise

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-09-2025, 20:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon