Här kommer texten. Jag skrev när en kär äldre dam somnade in. Hennes silvervita hår kändes så len....Min man som är låtskrivare skrev musiken och det är han som sjunger.
Små små korn av sand Sand som sakta rinner mellan mina fingrar så känns det när jag smeker ditt silvervita hår jag ser ditt ansikte, omtanke och handling utan ord. Jag sitter tyst, din hörsel är ej längre vad den var som en gammal oljemålning som välbevarad är ser jag genom tårarna din ärrade min men leende i blick och visdom så stark.
Du vet att tiden; din tid, den är ute nu men dina ögon säger mig att du vill stanna kvar. Solens strålar blinkar i en tår som rinner bort och som visar mig din tysta sorg, men du beklagar ej. Med varsam hand så torkar jag bort tåren som du har smeker ömt din kind med all den värme jag kan ge men en ny tår syns i ögonfransens kant.
Sand som sakta rinner mellan mina fingrar sammetslent och vackert är ditt silvervita hår med ömhet i min blick, ser jag att du har somnat in. Jag sitter tyst, smeker lätt din kind som fårig är. Sov så gott, min vän, vila din själ. Jag lämnar tyst det rummet som jag känner så väl och jag får en tår i ögonfransens kant
--------------------
...hellre en enkel bergskristall än en slipad diamant.
|