Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Blomsteräng
          Shaggy
          Inlägg 23-06-2005, 07:55
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 48
          Medlem nr: 3 048

Jag håller på att försöka anlägga en blomsteräng i delar av min trädgård. nu är bara frågan vad jag har glömt för viktiga blommor. I dagsläget finns
          blåklocka
          digitalis
          fyrkantig johannesört
          gulfibbla
          gullviva
          humleblomster
          kärringtand
          mandelblom
          midsommarblomster
          mormorsglasögon/teveronika?
          prästkrage
          rödklöver
          slåttergubbe
          smörblomma
          stjärnblomma (liten vit blomma som trasslar in sig i gräset, smala långa stjälkar)
          storblåklocka
          styvmorviol
          viol blå
          vitklöver
          Det finns även en planta vädd som ska flyttas till ängsområdet. Jag har möjlighet att få tag i rödfibbla och gökblomster i helgen.
          Vad har jag glömt för växter? kom med förslag. (Lupin är inte välkommen på min äng).

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Shaggy
          Inlägg 27-06-2005, 11:51
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 48
          Medlem nr: 3 048

Sara S
          Midsoommar blomstrena kommer från mia föräldrars trädgård där dom grävdes upp precis före blommningen. För att minska risken för att blommningen skulle utebli så tog jag en rejäl jordklump och plantan slokade enbart lite lite vid flytten. Nu blommar den vacker hemma i min trädgård wub.gif.

Louise i Göteborg
          Våren är inte glömd men den är inte riktig äng. Det enda som är "äkta" tidgt är gullvivorna för övrigt finns det påskliljor, pingstliljor, krokus, tulpaner och scilla. Endel av detta fanns före min tid och endel har jag planterat innan mitt ängsprojekt tog fart.

Ophelia
          Länken verkar tyvärr ha försvunnit skulle du kunna försöka lägga in den igen?

I helgen har jag grävt lite mer hos föräldrana så nu har dessa arter tillkommit
          gökblomster
          rödfibbla
          smörboll
          ängsklocka
          Nu håller jag tummarna för att alla växterna ska ta sig så att min äng blir lika vacker som den plantorna kommer ifrån wub.gif

Citera

Inlägg i den här tråden
          Shaggy   Blomsteräng   23-06-2005, 07:55
          mulle   Kattfot är en fin ängsblomma, tycker jag! Mull...   23-06-2005, 07:59
          Sagosessa   Tycker du fått med det mesta och bästa :rolleyes:...   23-06-2005, 08:04
          brittmarie   Många fina blommor är det på din blomsteräng. Det ...   23-06-2005, 08:15
          SaraS   Tänk på att alla nog inte tar sig, det är sällan m...   23-06-2005, 08:21
          Shaggy   Jag glömde skriva med röllekan den finns också. Hu...   23-06-2005, 10:41
          SaraS   Hur planterade du in midsommarblomster? /Sara   23-06-2005, 10:45
          Louise i Göteborg   Låter strålande! Mycket fler arter änn i min ...   23-06-2005, 10:51
          noora   Kan man föra in vitsippor på något vis? De är trev...   23-06-2005, 12:36
          Louise i Göteborg   Japp! Det är bara att plantera. Gräv ner en b...   25-06-2005, 18:19
          Ophelia   Här är en bra länk till ett företag som sysslar me...   27-06-2005, 11:25
          Lars-Olof Arvids   Är det bara på min dator det inte syns någon länk ...   27-06-2005, 11:43
          Shaggy   Kom på en sak till Jag har sett ett par små planto...   27-06-2005, 11:57
          Ophelia   Precis den länken.   27-06-2005, 12:39
          pejori   du har glömt BLÅKLINT!!!! :lol: :...   27-06-2005, 12:43
          grodchen   Det finns gulklöver också. Den har små gudomligt s...   29-06-2005, 15:16
          Sommartorparn   Hej blomsterängsvänner! Är era blomsterängar o...   04-07-2005, 09:06

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 20:32

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon