CITAT (shiva @ 29-06-2005, 03:06)
CITAT (GoSatta @ 28-06-2005, 23:20)
också en fördom, står ingenting om det i koranen. Finns otroligt många fördomman mot islam i väst efter som ingen har läst koranen.
Läs bibeln och kolla hur anorlunda dom "kristna" lagarna är det är samma sak med islam. Religion och kultur passar säland ihopp tyvärr. Islam är enligt mig en väldigt vacker religion (om man ser till texten) enligt mig får den oss kristna att se ut som barbarer MEN det är enbart enligt texten och den dagen en religion börjar följa sin text fryser väll helvetet till is.
Nu ska vi tolka skrifter som är flera hundra år gamla! Dom är säkert lika "vackra", men varför tolkas dom så totalt olika? Bibeln är enligt mig gammaldags och följs till det extrema endast av "Guds befrielsefront" i norra Uganda och kanske ett par ställen till. Medans feltolkningarna av koranen är världsomfattande i olika former. Vill bara tilläga att jag tycker Gosatta är totalt insnöad, och på gränsen till rubbad!!!!!
Nu har det hänt igen!!! varför skriver du att Gosatta är insnöad och på gränsen till rubbad, jag tycker att det är tråkigt att det skrivs något sådant om andra här på forumet sedan spelar det ingen roll vem som skriver det det har inget här att göra det skall vara trevligt för alla att vara här.
andersen.