CITAT (pisanggoreng @ 29-06-2005, 09:19)
@ Reserv:
Du som undrar så hur man kan betrakta koranen som en vacker bok, måste vara väldigt beläst för att ha så många andra åsikter om den...?
Saker och ting ändras i sitt hemland (politisk utveckling, osv.), och det är inte säkert att barnen är i samma utsatta situation som föräldrarna var när de flydde. Att förbjuda resor till 'hemlandet' verkar inte vara någon bra idé.
Kvinnor FÅR vara INNE i moskén. Självklart finns det muslimska män som tycker kvinnor är "orena", men det finns också kristna, hinduiska osv män som har samma åsikter. Idioter finns det överallt. Däremot får menstruerande muslimska kvinnor inte förätta bön (vare sig i moskén eller hemma).
Om människor fortfarande idag flyr från samma länder av samma orsaker så betvivlar jag att det är annorlunda i det politiska klimatet. Men "Sverige är fantastiskt", det ryktet går långt bortom våra gränser. Det är nästan bara i Sverige som en flykting kan få överskott av pengar som dom sen kan skicka ner till sitt hemland, det är för jävligt tycker jag, för
mina skattepengar dessutom. Men dom flyktingar som har en gedigen utbildning och verkligen
vill jobba, dom får en spark i arslet och utvisas.
Om du med
inne i kyrkan menar på den bakre platsen så är vi juh överens, det är endast där kvinnorna har tillträde, varför skulle dom ljuga om en så kvinnoförnedrande sak för oss svenskar? Är vi inte tillräckligt rasistiska utan att muslimerna själva måste spä på lite extra?