CITAT (Reserv @ 29-06-2005, 09:46)
Uppenbarligen så finns det många olika sorters sökare i världen, varför inte hålla tillgodo med den religion vi har i sverige, det är ändock den vi fötts till.

Och nej tack, jag har inget som helst intresse av att få citat från en uråldrig kvinnoförnedrande bok. Du får gärna behålla både citaten och koranen för dig själv.

Koranen var inte kvinnoförnedrande när den skrev, den gav kvinnorna på den tiden en frihet som var otroligt före sin tid.
Men hela den här disskusionen är ju tyvärr omöjlig att föra efter som ni är så bestämda på er sak att hata något ni ens inte vet vad det är. man behöver inte gilla Islam eller koranen men innan man fördömmer den som kvinnoförnedrande, mördande och fruktansvärd borde man iallafall ta reda på lite fakta och inte basera sina åsikter på osanningar.
"varför inte hålla tillgodo med den religion vi har i sverige, det är ändock den vi fötts till"
jag läser lika mycket om kristendom, judendom, hinduism etc. efter som jag tycker religion är väldigt intressant och för att man kan få en otrolig förståelse för både folk och kulturer den vägen, det handlar inte om vilken religion man är "född" till.