Jag har fortfarande inte fått nåt svar på min fråga: Varför skulle muslimska kvinnor
och män påstå att deras religion inte tillåter kvinnan att beträda det mittersta golvet i moskén, utan att dom får stå bakom en avgränsning i bakre delen av moskén? Visst koranen kan säkert uppfattas som en vacker bok, sagobok, som tusen och en natt. Bibeln är bara en bok den med, med väldigt lite realistiskt innehåll, den blir till vad läsaren gör den till. Jag är uppvuxen i ett alkoholisthem, far i huset drack jämt och ständigt och spöade upp familjen i parti och minut. Men min mor lärde oss alla barn att man inte ska behandla kvinnor och barn på det sättet som far gjorde. Dom skulle behandlas med respekt och kvinnan som en jämnlike med mannen. Jag har för det vidare i min uppfostran av barnen, skulle nån av flickorna komma hem och påstå att koranen är en vacker bok som man ska följa, jaa, då har jag sannerligen misslyckats i min uppfostran. Det finns svenska flickor/kvinnor som konverterar till islam, har dom pantsatt sin sista hjärncell eller vad?

Vad har
dom fått för uppfostran? Bryr sig inte deras föräldrar om dom? Hur kan en kvinna frivilligt lämna sig till denne religion av total kvinnoförnedring, att behöva bära huckle och ha täckta armar och ben. Att aldrig få bada utomhus i närheten av andra män än sin egen make? Sånt
är svårt att förstå, och jag
vill inte ens försöka förstå det heller. Jag tycker bara synd om dom som är sökare och faller för en "vacker bok", för det är det enda den är, "en vacker bok". Att leva
i det och
med det är allt annat än vackert.